Lekker Clichee, met de trend mee
Niet zo lang geleden maakte de Maastrichtse horecaondernemer Yves Mullenders (onder meer eigenaar van café De Poshoorn) bekend dat hij een nieuwe horecazaak zou openen. Op de hoek van de Koestraat nam hij zijn intrek in het pand waar tot voor kort Nxt Door gevestigd was. De afgelopen maanden heeft hij onder de naam Pop Up Maastricht al even kunnen wennen aan deze nieuwe locatie. Vandaag maakte de horecaondernemer de naam van zijn nieuwe zaak bekend: Clichee.
Pop Up Maastricht
Met de feestdagen in zicht besloot Yves even te wachten met de verbouwing en naamswijziging van zijn zaak. Deze periode was ideaal om te wennen aan deze nieuwe plek en de nieuwe zaak, maar ook om alvast wat gerechten van het beoogde concept uit te proberen. Dat was een succes: veel Maastrichtenaren kwamen proeven en werden blij verrast. Afgelopen week werd voor de laatste week een menu’tje voor een super schappelijk prijsje geserveerd. Inmiddels is Pop Up gesloten en is Yves met zijn team druk bezig met de verbouwing van de zaak.
Clichee
Vandaag werd de naam van de zaak van Yves bekend gemaakt: Clichee. Dat vonden Yves en zijn toekomstige vrouw niet alleen ‘gewoon’ lekker bekken: het beschrijft ook precies wat we van hippe horecatent mogen verwachten.
,,Eigenlijk is wat we in de horeca doen maar cliché’’, vertelt Yves, ,,We serveren wijn, we serveren cocktails. We doen wat hip is en wat de klant graag lust.’’ Bij Clichee gaan ze daar nog een schepje bovenop doen: alles wordt precies zoals je dat zou verwacht van een horecazaak die in 2019 de deuren opent: helemaal hip, hot, happening en van deze tijd. In dit geval urban jungle sferen, graffiti en donkergroen suède. ,,Precies zoals we dat op de Horecava in Amsterdam deze week o-ve-ral zijn tegengekomen’’, grapt Yves.
Clichee is daarmee eigenlijk een vrijbrief om alles te doen wat hip is en omm precies te kunnen doen wat gasten verwachten. Yves wil met Clichee te allen tijde up to date zijn. ,,Denk bijvoorbeeld aan Kombucha, dat kende tot vorig jaar nog niemand, nu word je er overal mee doodgegooid. En Clichee doet straks gewoon aan die trend mee!’’
De hele dag genieten
Clichee wordt behalve hip en altijd up-to-date ook een de eerste horecazaak in Maastricht die ‘all-day brunch’ gaat serveren. Dat betekent dus eigenlijk dat je de hele dag legitiem kunt genieten van de lekkerste maaltijd van de dag – vinden wij dan. Dit all-day-brunch concept mag in Maastricht dan nog niet zo happening zijn, in de Randstad is het inmiddels vrij #cliché.
Het concept van de kaart wordt: geheel volgens de trends een foodsharing concept met een streetfood keuken: van gado-gado tot dumplings en andere gerechten die helemaal #instagrammable. Of het eten dat de komende tien jaar ook blijft, is moeilijk te zeggen: misschien staan er over vijf jaar wel alleen maar poffertjes op de kaart. Als dat tegen die tijd hip en cliché is, zou het zomaar kunnen. Hoewel de trends belangrijk zijn voor zijn nieuwe concept, vindt Yves het wel belangrijk om te vertellen dat het eten ook ‘gewoon’ goed is. Helemaal sjiek-de-friemel zal het niet worden, maar de kwaliteit van de gerechten is minstens zo belangrijk als hoe #instagrammable ze er uit zien!
Oh en bij je streetfood, sharing, all-daybrunch geniet je van Clichee-cocktails: alleen de tien trending cocktails zullen het tot de kaart van Clichee maken. Leuk voor social.
Clichee gaat naar verwachting in februari of maart van 2019 open. Dat de naam Clichee een extra -e aan het einde heeft, omdat de naam dan net weer wat minder cliché is.